SEDDK’nin 2026/30 sayılı Genelgesi, Kasım 2026 zorunlu trafik sigortası azami prim artışını yüzde 1 olarak belirledi. Taksi, minibüs ve belirtilen otobüs gruplarında oran yüzde 3 olacak. Yeni oranlar 1 Kasım 2026’dan itibaren uygulanacak.
Sigortacılık ve Özel Emeklilik Düzenleme ve Denetleme Kurumu (SEDDK), zorunlu trafik sigortasında kasım ayında uygulanacak azami prim artışlarını belirledi. 7 Ekim 2026 tarihli ve 2026/30 sayılı Genelge ile araç gruplarına göre farklı artış oranları düzenlendi.
Azami Primler Yüzde 1 Artacak
Genelgeye göre, Ekim 2026’da araç grubu ve kullanım türüne göre uygulanan zorunlu trafik sigortası azami primleri, Kasım 2026 için yüzde 1 artırılarak uygulanacak.
Düzenleme, sigorta şirketlerinin uygulayabileceği azami prim tutarlarını kapsıyor.
Taksi, Minibüs ve Otobüste Yüzde 3 Artış
Belirli araç gruplarında yüzde 1’lik artış oranına 2 puan ilave edilecek. Böylece aşağıdaki gruplarda azami prim artışı yüzde 3 olacak:
- Taksi.
- Sürücü dâhil 10–17 koltuklu minibüs.
- Sürücü dâhil 18–30 koltuklu otobüs.
- Sürücü dâhil 31 ve üzeri koltuklu otobüs.
Yeni Oranlar 1 Kasım’da Uygulanacak
2023/31 sayılı Genelge’nin birinci maddesini değiştiren düzenleme, 1 Kasım 2026’dan itibaren geçerli olmak üzere yayımı tarihinde yürürlüğe giriyor.
Kaynak: SEDDK’nin 7 Ekim 2026 tarihli ve 2026/30 sayılı Genelgesi.
