Türkiye 2025’te İhracatta Rekor Kırdı: 273,4 Milyar Dolar
Türkiye’nin 2025 yılı ihracatı, bir önceki yıla göre yüzde 4,5 artarak 273,4 milyar dolara ulaştı. İstanbul’da düzenlenen toplantıda açıklanan veriler, ihracatta artış trendinin beşinci yılda da sürdüğünü ortaya koydu. Otomotiv sektörü 41,5 milyar dolarla ihracatın lokomotifi oldu.
İhracat artış trendini sürdürdü
2025 yılında Türkiye’nin ihracatı, küresel ekonomide artan korumacılık önlemleri ve emek yoğun sektörlerde yaşanan rekabetçilik sorunlarına rağmen yükselişini sürdürdü. Yıllık ihracat yüzde 4,5 artışla 273,4 milyar dolara çıkarak Cumhuriyet tarihinin en yüksek seviyesine ulaştı. Böylece ihracat, 2021’den bu yana aralıksız beşinci yılda da artış kaydetti.
Otomotiv ihracat şampiyonu
Sektörler bazında 2025’in ihracat lideri yine otomotiv oldu. Otomotiv sektörü 41,5 milyar dolarlık ihracatla ilk sırada yer aldı. Kimyevi maddeler 31,9 milyar dolarla ikinci, elektrik-elektronik sektörü ise 17,7 milyar dolarla üçüncü sıraya yerleşti.
SONGMICS Ofis sandalyesi, çalışma masası sandalyesi, müdür koltuğuYüksekliği ayarlanabilir, ev ofisi, çalışma odası, krem beyazı, kamel kahverengisiAmazon'da İncele
Samsung Galaxy Tab S11 Yapay Zeka (AI) TabletWiFi, 12GB RAM, 128GB Depolama Alanı, Gri, 11 İnç, 120Hz Ekran, S Pen Dahil, IP68 (Samsung Türkiye Garantili)Amazon'da İncele
Lenovo LOQ 15ARP10E NotebookNVIDIA GeForce RTX 4050 6GB GDDR6 65W | AMD Ryzen 7 7735HS | 16GB DDR5 RAM | 512GB NVMe M2 SSD | FreeDOSAmazon'da İncele
Apple iPhone 17 Pro 512 GBProMotion teknolojisine sahip 6.3 inç ekran, A19 Pro Çip, Çığır Açıcı Pil Ömrü, Center Stage Ön Kamera özellikli Pro Fusion Kamera Sistemi; Kozmik TuruncuAmazon'da İncele
Amazon Associate #reklam
Aralık ihracatı tüm zamanların zirvesinde
Aralık ayında ihracat, geçen yılın aynı dönemine göre yüzde 12,8 artarak 26,4 milyar dolara yükseldi. Bu rakam, aylık bazda Türkiye’nin bugüne kadar ulaştığı en yüksek ihracat değeri olarak kayıtlara geçti.
TİM’den destek çağrısı
Toplantıya ev sahipliği yapan Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) Başkanı Mustafa Gültepe, 2025 yılının ihracatçılar açısından zorlu geçtiğini belirtti. Emek yoğun sektörlerin rekabet gücünü kaybettiğine dikkat çeken Gültepe, ihracatı tabana yaymakta zorlandıklarını ifade etti.
“İhracat yeniden ekonominin lokomotifi olmalı”
Yüksek üretim maliyetlerinin birçok sektörde fiyat tutturma sorununa yol açtığını vurgulayan Gültepe, rekabetçiliğin güçlendirilmesi için istihdam desteğinin 6 bin liraya, asgari ücret desteğinin ise 2 bin 500 liraya çıkarılmasını istedi. Ayrıca ihracatçıların uzun vadeli ve düşük faizli krediye erişimini sağlayacak finansman paketlerinin devreye alınmasının önemine dikkat çekti.
2026 hedefleri için beklenti yüksek
Gültepe, ihracatçılara yönelik desteklerin artırılması halinde Türkiye’nin mal ve hizmet ihracatında 2026 hedeflerine ulaşacağına dair hiçbir kuşkusu olmadığını belirtti. Uzun vadede Türkiye’nin ihracatta ilk 10 ülke arasına girmesinin hedeflendiğini vurguladı.