Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanlığı verilerine göre Türkiye’nin toplam elektrik kurulu gücü mayıs ayı sonu itibarıyla 125 bin 598 megavata yükseldi. Toplam kurulu gücün yüzde 62,6’sını yenilenebilir enerji oluştururken rüzgâr ve güneş birlikte 42 bin megavatı aşarak toplam kurulu gücün üçte birini geride bıraktı.
Türkiye’nin elektrik kurulu gücü 2026 yılında yükselişini sürdürüyor. Mayıs ayı sonu itibarıyla 125 bin 598 megavata ulaşan toplam kurulu gücün 78 bin 561 megavatını yenilenebilir kaynaklar oluştururken yerli kaynakların payı yüzde 71,8 olarak kayıtlara geçti.
Güneş ve Rüzgâr Kurulu Gücün Üçte Birini Aştı
Kaynak bazında en yüksek pay 32 bin 344 megavat ile hidroelektriğe ait olurken güneş 26 bin 899 megavat ile ikinci sıraya yerleşti. Güneşin toplam kurulu güç içindeki payı yüzde 21,4’e yükseldi. Rüzgâr ise 15 bin 122 megavat ile yüzde 12’lik pay aldı. Güneş ve rüzgârın birlikte kurulu gücü 42 bin 21 megavata ulaşarak toplam içindeki payı yüzde 33,4’e çıktı.
Kaynaklara Göre Kurulu Güç Dağılımı
Mayıs 2026 sonu itibarıyla elektrik kurulu gücünün kaynaklara göre dağılımı şöyle gerçekleşti: Hidroelektrik 32 bin 344 megavat (yüzde 25,8), güneş 26 bin 899 megavat (yüzde 21,4), doğal gaz 25 bin 16 megavat (yüzde 20), rüzgâr 15 bin 122 megavat (yüzde 12), yerli kömür 11 bin 565 megavat (yüzde 9,2), ithal kömür 10 bin 456 megavat (yüzde 8,3), biyokütle 2 bin 398 megavat (yüzde 1,9), jeotermal 1 bin 798 megavat (yüzde 1,4).
Bakan Bayraktar: “Önemli Bir Eşiği Geride Bıraktık”
Dünya Yenilenebilir Enerji Günü vesilesiyle açıklama yapan Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Alparslan Bayraktar, sadece rüzgâr ve güneşte 42 bin megavatı aşarak önemli bir eşiği geride bıraktıklarını vurguladı. Bayraktar, “Enerjide Tam Bağımsız Türkiye” hedefine ulaşmak için yerli ve temiz kaynaklara yatırım yapmayı sürdüreceklerini ifade etti.